zaterdag 17 oktober 2015

Vergissingspunt #290

De oudste twee mannen-Schuurmanski's zijn naar Engeland. Ze gingen daar vandaag de wedstrijd Sauthampton- Leicester City bekijken.


Na afloop heb ik vanuit hun hotelkamer even whatsap contact met hen.

"Vandaag 10 pond gegokt op 2-2. Oudste voorspelde die stand. En wat denk je?"
"Dat je een dag minder kan gaan werken?"
"Het was 1-11."
"Ha ha ha ha ha. Jullie hebben er echt kijk op."
"Vriend had 3-2 voorspeld. Toen het in de 65e minuut 2-1 stond, besloten we te splitten. Dus nu heb ik het met Vriend gedeeld."

Toen begreep ik dat ik een denkfout had gemaakt.
De eindstand was wel degelijk 2-2 geworden.
Met de 1-11 bedoelde hij de uitkering. Elke pond die ingezet was, zou bij een goede voorspelling elf keer uitgekeerd worden.

En ik ben niet eens blond.


Afijn. De heren verdienden zo honderdentwintig pond terug. Ofwel honderdenvijfenzestig euro.

Dat was lekker voordelig voetbal kijken bij de broertjes Koeman.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten