woensdag 18 maart 2015

Piekerpunt #77


Vanochtend was er nieuws dat de grond onder onze voeten wegsloeg.

Dit was niet de afspraak. 

Hij, twee dagen jonger dan ik.
Hij, twee koppen groter dan ik.

Hij, de Reus.
Ik, Klein Duimpje.

Vorige week vergeleek ik hem nog met Captain Iglo. In zijn donkerblauwe schipperstrui en met verse baardgroei, keek hij tevreden zijn huiskamer rond. Schonk me nog een borrel in.

Hij werd slecht wakker vandaag. Kon niet goed praten. Herkent zichzelf en anderen niet.
Er lijkt weinig uitval en hij steekt ter begroeting een vinger omhoog.

In zijn lichaam is iets gaande, maar wat precies is nog niet duidelijk. 
We zijn ervan in de war. Het houdt ons bezig. 
Piekeren is net als schommelen. Je bent wel bezig, maar je komt niet van je plaats.



"Friendship... It's not about having friends, it's about being one."
-
-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten