vrijdag 20 maart 2015

Gelukspunten #79



Het is echt waar. Het bestaat echt; de dag van het geluk!
En laat die nu net vandaag zijn. De Verenigde Naties heeft 20 maart 2015 uitgeroepen tot internationale Dag van het Geluk.

Tja.

Geluk zit voor iedereen ergens anders in. Dat kan ook elke dag weer anders liggen. Omstandigheden zijn erg bepalend.
Sommigen hebben grootse dingen nodig. Anderen zoeken het juist in het kleine.
Dat is allemaal goed. Als je er maar oog voor hebt, het ziet en vindt. Anders mis je veel.



Is er eens een dag waarop je nergens je geluk herkent, kan andersom redeneren je helpen.
Misschien is 'geluk' wel het omgekeerde van 'stom'.

Wat vind ik nu gewoon even stom:

* Dat ik geen richtinggevoel heb en zonder TomTom niet eens weet hoe ik in Leiden kom.

* Alle mensen die kinderen zich, op wat voor manier dan ook, onveilig laten voelen.

* Het begrip 'Papa-dag'. 

* Dat ik kritiek vaak veel serieuzer neem dan een compliment.

* Te laat naar bed gaan.

* Er brandt bij M. wél licht, maar hij is nog niet thuis.

* Dat Wie Is De Mol afgelopen is.

* Er is geen zelf-controle voor je bloedplaatjes.

* Jaloezie

* Het koffieapparaat ontkalken.

* Over jezelf praten in de derde persoon - dat vindt Geert niet zo fijn.

* Het is weer zo koud buiten.

* Pupillen voetballen bijna elke week al dik voor negen uur hun wedstrijd.

* Met het stijgen van de leeftijd lijkt het of mensen, die ooit zo dicht bij elkaar stonden, minder tolerant en verdraagzaam naar elkaar worden.

* De stem van Ivo Opstelten.

* Kalknagels.

* Dat ik me in groepen of op feesten niet echt op mijn gemak voel.

* De rucola die we over geplaatst hebben in een grotere pot, wordt met afsterven bedreigd.

* Dat vakantieoorden die ik qua natuur zo mooi vind, zo ver weg zijn.

* Programma's zoals De Rijdende Rechter of Vakantie Verpest, of hoe dat ook allemaal heten mag.

* Als ze niet doorgeven dat de chips op is en ik mis grijp.

* Mensen die een verhaal beginnen dat nooit meer ophoudt.

* Dat er élke dag voetbal of darten op TV is.

Het is mijn geluk dat ik héél goed zie waar dat hem voor mij in zit.
Dat gun ik iedereen!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten