woensdag 20 februari 2013

Duveltje uit een doosje

Vandaag vierden ze op zijn school alle verjaardagen van het schoolpersoneel.
Voor deze Verjaardagendag waren de kinderen van Groep 7/8 door hun juffie geïnstrueerd over wat wel en niet als eventueel cadeau gegeven mocht worden.
Het verslag dat hij thuis van dit gesprek deed, deed onze wenkbrouwen fronsen.
- Geen chocola, want daar word ik dik van.
- Geen douchespul, want ik douche nooit.
- Geen bloemen, want daar eten de katten van.
- En weet je, als je dit toch geeft, geef ik het toch weer weg aan iemand anders.


Ik ben er naturlijk niet bijgeweest, maar Vriendje had thuis exact hetzelfde verteld.
O ja, een cadeaubon van de Gamma of een VVV bon was wél OK.

Ja dàhàg, dat ging hem wat ons betreft dus zéker niet worden.

Ik vroeg nog aan hem of het spreekwoord over dat gegeven paard al eens besproken was. Want ik vind het een vreemde manier van voorleven van hoe dat zou 'moeten' met geven en krijgen.


Maar afijn, hij had er al een list op bedacht. Juffie had ook nog tegen hem gezegd dat ze hém zéker niet als cadeau wilde.
Ik snap dat, want die twee is niet zo'n lekker setje.
Dit plaatje staat daar wel zo'n beetje symbool voor.


We spraken af dat ik op zoek ging naar een alternatief en toch leuk cadeautje. Hij zou iets gaan maken.
Dat lukte.

~ de foto was op een soort springveer geplakt ~

Gelukkig kon ze er om lachen. Dat viel dan weer niet tegen. Ze heeft dus toch humor.